تغییر نگرش
جزیره خیــال
داستان کوتاه طنز, مذهبی, سرکاری, عشقی و ...

عکسی جالب از جشنواره ی حامله ها این عکس برای ندیدن است! تبریک سال 92 بالا بردن اعتماد به نفس درود بر پیرمردی ... نمونه ژست برای شروع عکاسی بهتر از آقایان چطور از رعد و برق عکاسی کنیم؟ یک تمرین ساده برای تقویت چشم عکاسی ۱۰ نکته عکاسی در آتلیه برای داشتن پرتره ای جذاب تر خسرو شكيبايي گذری به دنیای زیبای پرندگان تصاویری از هواپیماهای جنگنده ایران تلویزیون ۹۰ اینچی شارپ + عکس جدید ترین و جالب ترین کپی برداری چینی ها از یک لامبورگینی! مطلب خواندنی / دشمنی عجیب و غریب یک کلاغ با یک پیرزن ! عکس/ دریاچه ی بسیار زیبا و پنج رنگ لحظه تولد حشره پس از شش ماه انتظار/برندگان جايزه تصاوير برتر علمي «اويركا 2012» معرفي شدند کاریکاتور | افزایش قیمت خودرو کاریکاتور | طرح 3-3-3-3 ادامه 6-3-3 در مدارس است کاریکاتور / راز بقا ... ! بهترین ورزش‌ ها برای افزایش متابولیسم چند نکته ورزش چه فوایدی برای افراد مسن دارد؟ دستورالعملی برای خواب عکس تامل برانگیز ورزشی آن نقطه که زیر باء بسم الله است جیبهای دلم را می گردم گفتم شبی به مهدی چه انتظار عجیبی... یک حدیث از حضرت زهرا (سلام الله علیها) چشم بادومی اشتباه است چه زیبا! گفتم دوستت دارم ! میدونم نشنیدی از من یه بار بگم دوسِت دارم نانوا هم جوش شیرین میزند یا مهدی من که نباشم


تغییر نگرش

ویلیام جیمز (فیلسوف): انسان ها می توانند با اصلاح نگرش ذهنی خود زندگانی خویش را اصلاح کنند.

 

 تغییر نگرش

 چشم درد و راهب

در کشور ژاپن میلیونری زندگی می کرد که از درد چشم خواب به چشم نداشت و برای مداوای چشم دردش انواع قرص ها و آمپول ها را بخود تزریق کرده بود اما نتیجه ی چندانی نگرفته بود.

 پس از مشاوره فراوان با پزشکان و متخصصان, درمان درد خود را در مراجعه به یک راهب مقدس و شناخته شده می بیند.

 به راهب مراجعه می کند و راهب نیز پس از معاینه ی وی به او پیشنهاد می دهد کهمدتی به هیچ رنگی به جز رنگ سبز نگاه نکند.

 او پس از بازگشت از نزد راهب به تمام مستخدمین خود دستور می دهد با خرید بشکه های رنگ سبز تمام خانه را با سبز رنگ آمیزی کنند.

 همین طور تمام اسباب و اثاثیه ی خانه را با همین رنگ عوض می کند پس از مدتی رنگ ماشین, لباس های اعضای خانواده و مستخدمین و هر آنچه به چشم می آید را به رنگ سبز و ترکیبات آن تغییر می دهد و البته چشم دردش هم تسکین می یابد.

 پس از مدتی مرد میلیونر برای تشکر از راهب وی را به منزلش دعوت می نماید راهب نیز که با لباس نارنجی رنگ به منزل او وارد می شود متوجه می شود که باید لباسش را عوض کرده و خرقه ای به رنگ سبز به تن کند.

 او نیز چنین کرده و وقتی به محضر بیمارش می رسد از او می پرسد آیا چشم دردش تسکین یافته؟ مرد ثروتمند نیز تشکر کرده و می گوید: بلی, اما این گران ترین مداوایی بود که تاکنون داشته ام. مرد راهب با تعجب به بیمارش می گوید: بالعکس این ارزان ترین نسخه ای بود که تا کنون تجویز کرده ام , برای مداوای چشم دردتان تنها کافی بود عینکی با شیشه ی سبز خریداری می کردید و هیچ نیازی به این همه مخارج نبود.

راز موفقیت چیست؟

مرد جوانی از سقراط پرسید راز موفّقیت چیست. سقراط به او گفت، "فردا به کنار نهر آب بیا تا راز موفّقیت را به تو بگویم." صبح فردا مرد جوان مشتاقانه به کنار رود رفت. سقراط از او خواست که به سوی رودخانه او را همراهی کند. جوان با او به راه افتاد. به لبه ی رود رسیدند و به آب زدند و آنقدر پیش رفتند تا آب به زیر چانهء آنها رسید. ناگهان سقراط مرد جوان را گرفت و زیر آب فرو برد. جوان نومیدانه تلاش کرد خود را رها کند، امّا سقراط آنقدر قوی بود که او را نگه دارد. مرد جوان آنقدر زیر آب ماند که رنگش به کبودی گرایید و بالاخره توانست خود را خلاصی بخشد. همین که به روی آب آمد، اوّل کاری که کرد آن بود که نفسی بس عمیق کشید و هوا را به اعماق ریه فرو فرستاد. سقراط از او پرسید، "زیر آب که بودی، چه چیز را بیش از همه مشتاق بودی؟" گفت، "هوا." سقراط گفت، "هر زمان که به همین میزان که اشتیاق هوا را داشتی موفّقیت را مشتاق بودی، تلاش خواهی کرد که آن را به دست بیاوری؛ راز دیگر ندارد."

 

شکست و اشتباه

وقتی زیر پای بندبازی توری نجات کشیده شده باشد, بندباز دیگر از اشتباه نمی ترسد. زیرا در اثر اشتباه های قبلی خاطر جمع می شود که توری زیر پا, جانش را نجات می دهد. نتیجه ی اشتباه و افتادن در توری محکم زیر پا, اعتماد به نفس و شجاعت در گرفتن بند است. به این ترتیب تعداد دفعات اشتباه کمتر و کمتر می شود به طوری که دیگر فکر و ذکر او تنها متوجه گرفتن بندی می شود که در هوا در حال پرواز است.

 

نتیجه این که : وقتی اشتباه یا شکست را بپذیریم و بخش حساب شده ای در زندگی ما باشد. مانند آن توری نجات عمل می کند.

موانع

  انسان های بزرگ در برخورد با موانع (مشکلات) بر این باورند که :

 یا راهی خواهم یافت.

 یا راهی خواهم ساخت.

موفقیت

 از موفقیت برداشت های مختلفی شده است. ولی همه ی آن برداشت ها به طور مشترک بر این باورند که موفقیت در گرو صفاتی مانند نبوغ, قدرت خارق العاده و چیز هایی نظیر آن ها نیست. و موفقیت رسیدن به هدف (پیروزی), ثروت, دارائی مخصوص و با ارزش, قدرت و چیزهایی نظیر آن ها نیز نیست.

و در آخر برداشت خودم از موفقیت: موفقیت شادی واقعی ست و شادی واقعی, رضایت از زندگی و امید است. ابتدا باید راه مان (هدف مان) را مشخص کنیم. سپس در هر لحظه ای که در حال حرکت در آن راه باشیم. در آن لحظه دارای رضایت از زندگی و امید هستیم. و شادی واقعی و موفقیت از آن ماست. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: ، ،
:: برچسب‌ها: داستان کوتاه فوق العاده, داستان کوتاه فوق العاده, داستان کوتاه تغییر نگرش, راز موفقیت, شکست و اشتباه, چشم درد و راهب,

نویسنده : ویروس تاریخ : 24 / 8



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به جزیره خیــال مي باشد.